Ilyen pihenésre tényleg szükségünk van!

Sokszor emlegetjük és a hétköznapi szófordulatok részét képezi a relaxálás kifejezés. Gyakran azonban nem is tudjuk mit értenek valójában ezalatt alatt a keleti filozófiák ismerői.

Már unjuk is talán, mert oly sokat hallottuk, hogy rohanó életvitelünk miatt nem figyelünk magunkra kellőképpen. Itt az idő, hogy ezen változtassunk, elég napi néhány perc és hozzájárulhatunk egészségünk megőrzéséhez. Mind a relaxáció, mind a meditáció segít megelőzni, illetve csökkenteni a tüneteket depresszió, vérnyomásproblémák, stressz, pánikbetegség, fóbia, cukorbetegség, szívritmuszavar esetén. Mindkettő erősíti az immunrendszert, sőt a hormonháztartásra is jótékony hatással vannak, hiszen olyan jótékony hormonok szabadulnak fel gyakorlásuk közben, mint az oxitocin, dopamin, melatonin és szerotonin. Így végső soron pozitív kémiai reakciók útján, az egész testre üdítő hatással van a relaxáció és a meditáció is.

Mi a közös a meditáció és a relaxáció módszerében?

Mindkettő pihentet, gyógyítja a teste és az elmét. Mi a különbség a kettő között? A relaxációt fekve, a testet teljesen ellazítva gyakorolják, ébrenlét és az álom határán lavírozva. Eközben egy kellemes élményt idéznek fel, ami pihentető, lazító élményt nyújt a gyakorló relaxáló számára. A meditációt ülő helyzetben gyakorolják, amit egyenes testtartás kísér és éberséget igényel. Kiválasztanak egy tárgyat, egy gondolatot vagy dallamot, amire teljes erővel összpontosítanak. A dolog nehézsége, hogy végig tartani kell a figyelmet a kiválasztott dolgon, de gyakorlással ezt könnyen le lehet küzdeni.

Ezek után már könnyebben el tudjuk dönteni számunkra melyik a szimpatikusabb megoldás. Azt hogy hol végezzük a gyakorlatokat az nagy mértékben egyénfüggő, de úgy gondoljuk erre alkalmas hátteret kínálnak az Andante bútorcsalád tagjai 🙂

Egy perc és a nappaliból háló leszA bútorcsere így már nem kihívás!

Share Your Thoughts

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legutóbbi bejegyzések